Bussar suger.

Då är jag hem kommen ifrån moppekursen! Gick helt okej.
Men det gick sämre när jag skulle upp till linde.
Bussen går 16:17 från där jag går på, så jag gick upp så att jag var där ca tio över fyra. Sätter mig där och väntar på bussen. Kollar på klockan. 16:18. Aja tänkte jag, den är väl bara lite försenad. Kollar på klockan igen. 16:22. Hmm, nu borde allt bussen ha kommit. Så jag ringer mamma och frågar om hon vet om bussen gick idag, och det gjorde den. Mamma och jag bestämde att om den inte kommit halv fem så ska jag ringa henne.
Så sitter där och rullar tummarna. Ingen buss. Klockan blir halv så jag ringer mamma och säger att den inte kommit. Så jag går över på andra sidan och mamma kommer och hämtar mig. Vi åker vidare för att kunna vända. Och när vi är vid Tempo, jo men visst kommer buss jävlen. Då vänder mamma och börjar köra efter bussen. Och det gick inte långsamt, ca 140 km/h rättare sagt. Vi ser bussen stanna på buss hållplatsen , där jag suttit för fem minuter sedan, och mamma drar på och ställer sig framför bussen. Jag hoppar ur och hoppar in i bussen. Så klart frågar jag varför bussen kommit försent? 
Det vart fel på bussen och vi var tvungna att stanna.
Jag svarade bara jaha, okej och gick och satte mig.
Inte så glad, klockan var ca tjugo i fem och kursen började fem. Jag var inställd på att jag skulle komma försent, för att upp till Linde tar det ca en halv timme med buss.
Men jag kom inte försent, kom till och med fem minuter i tid. Jag lovar, bussen måste ha gått i 160! :O

Men jag kom i alla fall i tid. Nu ska jag fortsätta att bada och sen blir det Grey's!
Hur har eran dag varit då? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0