Oj, och här sitter du!

Hej! Måste börja med att säga grattis till våran kung! Grattis då!
 Blev inget skrivande igår. SORRY!
Men dagen igår rullade på, men när jag och mamma är på hennes kontor så går det förbi en kvinna och mamma utbrister:
- Ska sonen flytta nu?
Jag bara whooot?
Kvinnan stannar till och säger:
- Va?
Mamma:
- Ja, han har väl fått någon erbjudane att få börja spela i england.
Kvinnan:
- Jaha, du menar så. Ja, han har så bråttom.
Jag själv står fortfarande som ett frågetecken.
Då säger mamma:
- Jo, Alicia. Det här är Marcus Astvalds mamma.
Jag:
-
Jaha!
Så vi pratar lite och matchen som var i onsdags, Marcus gjorde då mål, och sen inget mer med det.
Några timmar senare säger mamma:
- Alicia, kom så går vi ut och fyller på brödet.
Samtidigt som hon säger det torkar hon av mjöl från min kind. Jag frågar varför hon gör det.
- Jo mamma Astvald bjuder Marcus på lunch idag!
Jag:
- Vaa??!!
Mamma och Calle:
-
Jo, men det blir ju kul!
Kul. Jag stod med kock kläder och en mössa, sminket typ rann och håret i en slarvig tofts. Jamen visst? Kul att träffa ÖSK:s typ snyggaste spelare när man ser ut som där..
Men vi gick i alla fall ut och jag av ren reflex vrider huvudet mot höger och sitter han inte där. Jo, och ja visst kollar vi rakt på varandra! Jag slänger av ett lende och går i spring takt vidare. På vägen tillbaka tittar jag mot han igen, varför inte titta när man har chansen?; Sen går vi fram till glassen och pajen och kollar om man behöver fylla på. Helt plöstligt vänder sig mamma om och går mot deras bord. Jag förljer med av ren reflex.
Mamma:
-
Du får ta lite paj om du är snäll.
Marcus bara ler och tittar på oss.
Hjälp.
Fast jag hade i alla fall tur. Jag beöve inte går fram och prata som Erica fick göra :)
Fast måste säga att han ser lite arg ut i verkligheten. Men fan så snygg!

Idag så har jag inte gjort mycket, en lugn dag!
Veckan har varit toppen!
Nu ska jag fixa det sista för snart drar jag till Erica och äter mat och sen ska jag möta upp Jossan nere vid brasan. Blir kanon! :)
Ha en trevlig valborg alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0